Doradztwo zawodowe bez wychodzenia z domu - wesprzemy Cię w trudnej sytuacji zawodowej
Rynek pracy jest teraz dla wszystkich zagadką. W obliczu epidemii, każdy z nas odczuwa niepokój i niepewność jutra. Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty zdalnego doradztwa zawodowego!
Rozmowa z doradcą pomoże Ci poczuć się bezpiecznie i da wskazówki, jak odnaleźć się w nowej sytuacji na rynku pracy. Dodatkowo, dzięki zdalnym szkoleniom w projektach Kierunek Kariera i Kierunek Kariera Zawodowa zdobędziesz nowe umiejętności bez wychodzenia z domu.
Jak przebiega zdalna usługa doradztwa zawodowego w projekcie Kierunek Kariera?
Od 6 kwietnia 2020, jeśli umówisz się na spotkanie z naszym doradcą zawodowym, oznacza to, że wyrażasz zgodę na zdalną rozmowę doradczą.
W projekcie Kierunek Kariera, po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego na naszej stronie otrzymasz automatyczny mail z systemu, z potwierdzeniem rejestracji. W mailu tym znajdziesz: informacje o dniu i godzinie spotkania oraz dane kontaktowe do Twojego doradcy zawodowego. Prześlemy Ci również krótką informację o Bilansie Kariery wraz z formularzem Historii Edukacyjno-Zawodowej do uzupełnienia.
UWAGA!
Ten mail lubi wpadać w różne miejsca internetowych skrzynek pocztowych. Jeśli nie widzisz go w folderze „Odebrane” sprawdź pozostałe foldery. Szczególnie może ukrywać się w: „Powiadomieniach”, „Ofertach” i „SPAMIE”. ;)
O kolejnych krokach i rozmowie przy pomocy komunikatora przez internet poinformuje Cię mailowo Twój doradca zawodowy. Zapoznaj się z wymaganiami technicznymi, które powinieneś spełnić, żeby zdalnie skorzystać z usługi doradczej.
Wymagania techniczne
Do skorzystania ze zdalnej rozmowy doradczej potrzebne są:
- komputer lub telefon ze sprawną kamerą, mikrofonem i głośnikiem (lub słuchawkami);
- dostęp do Internetu;
- link do spotkania z doradcą zawodowym, które odbędzie się w formie wideokonferencji. Link otrzymasz od swojego doradcy zawodowego na maila (więcej informacji o wymaganiach naszego komunikatora do wideokonferencji poniżej);
- miejsce do indywidualnej rozmowy z doradcą, dobrze oświetlone, w którym będzie cicho, nikt i nic nie będzie Cię rozpraszać. W trakcie rozmowy nikt inny nie może przebywać w pomieszczeniu, z którego rozmawiasz z doradcą.
UWAGA! od 1 czerwca 2021 wideokonferencje z klientami odbywać się będą przy użyciu komunikatora Skype (wymagania poniżej).
Zapewniamy poufność
Twoja rozmowa z doradcą jest całkowicie poufna.Nie zostanie przez nas nagrana. Nie wyrażamy również zgody, abyś Ty ją nagrywał.
Informacja o wideokonferencjach prowadzonych do 31.05.2021 z użyciem komunikatora 3cx:
Na 5-10 minut przed rozpoczęciem rozmowy doradczej należy uruchomić komputer lub telefon i odebrać link do wideokonferencji wysłany przez doradcę na e-mail, aby rozmowa rozpoczęła się o wyznaczonej godzinie.
W dniu rozmowy, o umówionej godzinie, kliknij link do wideokonferencji, który otrzymałeś mailem od doradcy. Jeżeli chcesz odbyć wideokonferencję przez telefon, pamiętaj aby wcześniej zainstalować komunikator w telefonie, zgodnie z opisem zawartym poniżej.
Nasz komunikator internetowy do wideokonferencji (3CX) działa na podobnej zasadzie jak Skype, nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania na komputerze, jednak musisz posiadać jedną z następujących przeglądarek internetowych: CHROMIUM, FIREFOX, GOOGLE CHROM lub OPERA. Przeglądarka powinna być zaktualizowana do najnowszej wersji. Doradca przed spotkaniem wyśle na Twój adres e-mail link do komunikatora, który uruchomi się w przeglądarce internetowej. Komunikator do poprawnego działania wymaga użycia kamerki, mikrofonu i głośników (lub słuchawek).
Czy nasz komunikator działa na telefonie?
Tak. W tym przypadku po kliknięciu w link od doradcy otworzy się witryna do zainstalowania komunikatora na telefonie, wystarczy klikać przycisk „Dalej” aż do zakończenia procesu instalacji. Po zainstalowaniu komunikatora należy ponownie kliknąć link otrzymany od doradcy – tym razem otworzy się już okienko wideokonferencji z Twoim doradcą zawodowym.
Komunikator działa zarówno na telefonach z systemem android jak i iOS.
Czy nasz komunikator można uruchomić na każdym komputerze lub telefonie?
W zasadzie tak. Komunikator działa zarówno na komputerach/laptopach z systemem Windows jak i Linux oraz na telefonach, tabletach i innych urządzeniach z systemem android oraz iOS. W razie wątpliwości lub problemów prosimy o kontakt ze swoim doradcą zawodowym – spróbujemy pomóc.
Więcej informacji o naszym komunikatorze dostępne na stronie tutaj.
Informacja o wideokonferencjach prowadzonych od 1.06.2021 z użyciem komunikatora skype:
UWAGA! Na 5-10 minut przed rozpoczęciem rozmowy doradczej należy uruchomić komputer lub telefon i włączyć Skype, aby rozmowa rozpoczęła się o wyznaczonej godzinie.
W dniu rozmowy, o umówionej godzinie, doradca zadzwoni do Ciebie przez Skype.
Skąd wziąć program Skype?
Skype można bezpłatnie pobrać na stronie: https://www.skype.com/pl/get-skype/
W trakcie instalacji system będzie wyświetlał wskazówki, co należy zrobić, żeby poprawnie go zainstalować i uruchomić.
Czy Skype można zainstalować na każdym komputerze lub telefonie?
W zasadzie tak. W razie wątpliwości lub problemów warto jednak prześledzić wymagania systemowe, które urządzenie musi spełniać, żeby Skype mógł być zainstalowany. Informacje na ten temat znajdują się TU.
Jak uruchomić Skype i korzystać z niego?
Zachęcamy do zapoznania się z informacją na stronie Skype.
W przypadku dalszych wątpliwości można skorzystać z darmowego szkolenia online przygotowanego w projekcie „E-mocni”.
Szkolenie jest dostępne TUTAJ.