Koronawirus - aktualne zalecenia w ramach projektu
Mając na uwadze konieczność dostosowania się do panującej
sytuacji związanej ze stanem zagrożenia epidemicznego i rozprzestrzenianiem się koronawirusa
SARS-CoV-2 oraz kierując się bezpieczeństwem klientów i pracowników Wojewódzki
Urząd Pracy w Krakowie wdrożył od 2020 roku zmienione rozwiązania w zakresie realizacji projektów
"Kierunek Kariera" oraz "Kierunek Kariera Zawodowa".
Prosimy o zapoznanie się z aktualnymi informacjami na ten temat.
Spotkania z klientami i podpisywanie umów
Aktualnie w naszych projektach "Kierunek Kariera" (KK) oraz "Kierunek Kariera Zawodowa" (KKZ) realizujemy usługi w trybie zdalnym oraz stacjonarnym. Oprócz doradztwa on-line, możliwe są spotkania z doradcami zawodowymi w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Krakowie przy placu Na Stawach 1, w Zespołach Zamiejscowych w Tarnowie przy ul. Szujskiego 66 oraz w Nowym Sączu przy ul. Nawojowskiej 4. Jeśli w kalendarzu spotkań nie ma możliwości wyboru spotkania w formie stacjonarnej prosimy o kontakt telefoniczny z wybranym doradcą, w celu ustalenia możliwości ewentualnego spotkania bezpośredniego.
Dodatkowo, we wszystkich naszych biurach, w tym także w Miechowie i Nowym Targu, istnieje możliwość uzyskania szerszej informacji o projektach KK oraz KKZ.
Przy zamawianiu bonów nadal zachęcamy do wyboru formy korespondencyjnej podpisania umowy o dofinansowanie szkoleń, szczególnie przy umowach projektu "Kierunek Kariera", gdzie czas oczekiwania na zawarcie umowy po podpisaniu jej przez klienta może wynosić nawet kilka tygodni (nowe umowy oczekują w kolejce na zwolnienie środków finansowych z umów wcześniejszych, niewykorzystanych przez innych uczestników).
Cały czas jesteśmy dostępni pod numerami telefonów, drogą
elektroniczną (e-mail, ePUAP), jak i za pośrednictwem poczty tradycyjnej.
Uczestników projektu "Kierunek Kariera" oraz
projektu "Kierunek Kariera Zawodowa", we wszystkich sprawach, prosimy
w pierwszej kolejności o kontakt telefoniczny lub mailowy z naszym zespołem (odnośnik - sekcja
kontakt - otwiera się w nowym oknie).
Zmiany w realizacji projektów podczas stanu zagrożenia epidemicznego
Mając na uwadze sytuację panującą w kraju i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i uzasadnionym potrzebom osób biorących udział w naszych projektach, jak i instytucji szkoleniowych, od 2020 roku wprowadziliśmy zmiany w realizacji Kierunku Kariera oraz Kierunku Kariera Zawodowa.
Doradztwo zawodowe na odległość (on-line)
Od 06.04.2020 r. spotkania z doradcą zawodowym odbywają się przez internet, przy użyciu komunikatora internetowego z wykorzystaniem programu Skype.
Po rejestracji doradca zawodowy kontaktuje się ze swoimi klientami telefonicznie, a następnie wysyła wiadomość e-mail, w której każdy kandydat na uczestnika projektu otrzymuje wszystkie niezbędne informacje.
W tym miejscu można zapoznać się z ogólną informacją na temat sposobu realizacji usługi doradztwa na odległość (odnośnik otwiera się w nowym oknie).
Aktualnie ponownie są możliwe spotkania w formie stacjonarnej, jeżeli wyraźnie wskazano w danym terminie inną lokalizację niż "przez internet".
Wytyczne dla instytucji szkoleniowych
Zasady dotyczące rozliczania usług, zawarte w Wytycznych dla instytucji szkoleniowych (IS), dotyczą następujących przypadków:
- utraty ważności bonów posiadanych przez uczestników, w przypadku wydłużenia czasu trwania usługi;
- braku możliwości przystąpienia uczestnika do egzaminu, rozumianego jako nowa niezależna usługa, w ustalonym wcześniej terminie;
- kontynuacji przerwanych usług, których termin zakończenia już minął (Instrukcja rozliczania usług dla IS).
Szkolenia w trybie zdalnym (on-line)
Mając na uwadze konieczność zachowania ciągłości działań w naszych projektach i dostosowania się do aktualnych zaleceń i wytycznych, od 2020 roku uruchomiona została realizacja zadań w trybie zdalnym, na odległość, za pośrednictwem elektronicznych form komunikacji. Instytucjom szkoleniowym rekomendujemy taką formę realizacji usług, jeżeli jest to możliwe pod względem prawnym i technicznym.
W tym celu przygotowaliśmy wytyczne w zakresie przejścia w
projekcie "Kierunek Kariera" i "Kierunek Kariera Zawodowa"
na usługi zdalne. Wytyczne zawierają również wskazówki dotyczące stosowania wymagań standardu MSUES dla takich usług.
Wytyczne w zakresie przejścia w projekcie Kierunek Kariera i Kierunek Kariera Zawodowa na usługi zdalne – część pierwsza dotycząca zdalnych usług szkoleniowych (odnośnik PDF otwiera się w nowym oknie).
Jednocześnie zachęcamy do zapoznania się z "Wytycznymi dotyczącymi standardów świadczenia usług rozwojowych metodami zdalnego dostępu oraz monitoringu takich usług" przygotowanymi przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej (odnośnik, link do strony PARP, otwiera się w nowym oknie).
Monitoring szkoleń zdalnych
W związku z możliwością prowadzenia przez usługodawców zajęć za pośrednictwem różnego typu platform do realizacji zajęć zdalnych oraz na podstawie § 7 umowy na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych, dla takich usług zostaje wprowadzony monitoring usług zdalnych.
Wizyty monitoringowe są przeprowadzane przez pracowników WUP posiadających stosowne upoważnienie.
W celu weryfikacji poprawności realizacji usług zdalnych instytucja szkoleniowa zobowiązana jest do prowadzenia usług zdalnych w sposób umożliwiający ich monitoring.
W związku z tym usługodawca zobowiązany jest:
- Prowadzić zajęcia zgodnie z harmonogramem zamieszczonym na karcie usługi w Bazie Usług Rozwojowych,
- Poinformować WUP w Krakowie o usługach prowadzonych zdalnie mailem wysłanym na adres monitoring@wup-krakow.pl,
- Przesłać dane dostępowe do usługi zdalnej na adres monitoring@wup-krakow.pl z wyprzedzeniem umożliwiającym przygotowanie monitoringu (co najmniej 2 dni robocze przed jej realizacją), w której będzie informacja o numerze usługi w BUR (np. ostanie cyfry w numerze usługi),
- Poinformować uczestników oraz trenerów, aby brali udział w zajęciach
podając w systemach do szkoleń zdalnych pełne imię i nazwisko, aby
możliwa była ich identyfikacja.
Osoba monitorująca podczas wizyty przedstawi się i poinformuje o monitoringu, w przypadku wątpliwości może zadać kilka pytań prowadzącemu lub uczestnikom szkolenia.
Po wizycie monitoringowej instytucja otrzyma informację pokontrolną, na którą należy odpowiedzieć i potwierdzić odbiór w terminie 14 dni od otrzymania.
Informacje o ewentualnych nieprawidłowościach, nieobecnościach i innych czynnikach mających wpływ na rozliczenie usługi zostaną przekazane Operatorowi Finansowemu.