Logo Kierunek Kariera KIERUNEK KARIERA

KIERUNEK KARIERA


Najczęściej zadawane pytania

2020-04-14

Poniżej prezentujemy najczęściej zadawane pytania (FAQ) dotyczące realizacji projektów "Kierunek Kariera" oraz "Kierunek Kariera zawodowa"


Dla ułatwienia pytania zostały podzielone na dwie kategorie: dla uczestników projektu oraz dla nowych osób (kandydatów na uczestnika projektu).

Dla uczestników projektu:

Co to ID wsparcia?

ID wsparcia to numer wskazujący, że uczestnikowi projektu zostało przyznane dofinansowanie w ramach projektu. ID wsparcia jest niezbędny do zapisania się na usługę szkoleniową. W numerze tym zawiera się m.in. numer umowy z KK lub KKZ.

Gdzie jest ID wsparcia?

ID wsparcia jest na indywidualnym koncie klienta w Bazie Usług Rozwojowych. Po zalogowaniu się na konto w BUR w menu po lewej stronie znajduje się zakładka Moje ID wsparcia. W Formularzu zgłoszenia na usługę jest widoczne pole, w którym domyślnie znajduje się zapis „brak wsparcia”; po rozwinięciu menu w tym polu pojawi się nadany uczestnikowi numer ID; należy wybrać ID właściwego projektu.

Jak wygląda ID wsparcia?

W projekcie Kierunek Kariera ma postać: RPMP.10.03.00-12-0435/16_WKK/xxxx/1
W projekcie Kierunek Kariera Zawodowa ma postać: RPMP.10.02.04-12-0128/18_WZ/xxxxZ/1
Użyte we wzorze ID wsparcia xxxx to indywidualny numer umowy uczestnika projektu.

Jak zapisać się na szkolenie?

Na szkolenie należy zapisać się przez stronę internetową https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl. Należy zalogować się na swoje konto, wyszukać szkolenie zgodnie z instrukcją „Jak zrealizować bony”, która jest dostępna na stronie internetowej Projektu kierunek.pociagdokariery.pl. Gdy Uczestnik w BUR odnajdzie szkolenie, które chciałby realizować w lewym górnym rogu (pod tytułem usługi) należy kliknąć przycisk „Zapisz się na usługę”. Należy pamiętać, aby w formularzu zgłoszeniowym w polu: „brak wsparcia”, wybrać właściwe ID wsparcia.

Nie wyświetla się ID wsparcia?

W przypadku gdy nie wyświetla się ID wsparcia należy sprawdzić czy:

  • usługa, na którą Klient chce się zapisać jest zgodna z kierunkami szkoleń wskazanymi w Bilansie Kariery,
  • podpisałeś umowę o dofinansowanie we właściwym projekcie,
  • zamówiłeś bony szkoleniowe / jeśli tak czy zrobiłeś to poprawnie – we właściwym projekcie KK/KKZ,
  • termin ważności bonów szkoleniowych jest krótszy niż termin zakończenia usługi,
  • postępowałeś zgodnie z formularzem: „Jak zrealizować bony szkoleniowe” – wykonując poprawnie każdy z kroków,

Jeśli żadne z powyższych – skontaktuj się z brokerem, który sprawdzi czy do konta w BUR, zostało dopisane klientowi ID wsparcia

Kiedy jest nadawane ID wsparcia?

ID wsparcia zostaje nadane na indywidualnym koncie uczestnika w Bazie Usług Rozwojowych, po podpisaniu umowy o dofinansowanie usług w Projekcie KK lub KKZ.

Jak założyć konto w BUR?

Aby założyć konto w BUR należy wejść na stronę internetową https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl, w lewym górnym rogu kliknąć zakładkę „Zaloguj”, a następnie zakładkę „Zarejestruj się”. W kolejnym kroku należy wypełnić formularz rejestracji użytkownika i „zatwierdzić dane”. Po chwili na adres e-mail przyjdzie wiadomość o aktywacji konta w BUR i aby to zrobić trzeba wejść w link i aktywować konto. Należy pamiętać, że dopiero kliknięcie w link aktywacyjny kończy proces rejestracji konta w BUR.

Nie można zalogować się do BUR?

Proszę upewnić się czy wpisywany jest właściwy login, hasło, adres e-mail? Jeśli problem nadal występuje można uzyskać pomoc za pośrednictwem formularza dostępnego pod przyciskiem „Zgłoś błąd” znajdującym się w prawym dolnym rogu strony lub skontaktować się telefonicznie z BUR 801 808 108, 22 574 07 07. Hasło w BUR jest ważne tylko miesiąc i po tym terminie wygasa, wtedy trzeba zaznaczyć „Odzyskaj hasło” i wpisać nowe.

Co to jest kod weryfikacyjny?

Kod weryfikacyjny umożliwia zalogowanie się do serwisu elektronicznych bonów szkoleniowych oraz rezerwację przez Usługodawcę bonów na konkretną usługę. Kod należy przekazać wraz z numerem PESEL instytucji szkoleniowej w celu zarezerwowania puli bonów na usługę szkoleniową.

Gdzie jest kod weryfikacyjny?

Kod weryfikacyjny znajduje się w wiadomości e-mail od Operatora finansowego (OF) firmy Sodexo. Zostaje on przesłany klientowi po zaksięgowaniu wkładu własnego na koncie OF.

Brak e-maila z SODEXO z kodem weryfikacyjnym?

W razie braku w skrzynce odbiorczej wiadomości e-mail z Sodexo z informacją o przyznanych bonach szkoleniowych, proszę sprawdzić Spam, zdarza się, że tam widnieje ten e-mail. Gdyby w Spamie nadal nie było wiadomości należy skontaktować się bezpośrednio z firmą Sodexo: Kierunek Kariera nr tel. 22 34 67 505, Kierunek Kariera Zawodowa nr tel. 22 34 67 515 lub napisać e-mail: tbok.kk@sodexo.com.

Co to PIN?

Kod PIN to jednorazowy kod udostępniony Uczestnikowi przez Operatora finansowego, po zapisaniu się za pośrednictwem BUR na usługę, służy do potwierdzenia zrealizowanej Usługi, jest niezbędny do rozliczenia Usługi.

Gdzie jest PIN?

Kod PIN można też wygenerować na stronie bony.pociagdokariery.pl. Login i hasło znajdują się w wiadomości e-mail od Operatora Finansowego – Sodexo, otrzymanym po wpłaceniu wkładu własnego.

Kiedy przekazać kod PIN instytucji?

Uczestnik przekazuje Usługodawcy kod PIN w ostatnim dniu trwania Usługi.

Co to jest ankieta po szkoleniu?

Ankieta zawiera 3 pytania i dotyczy oceny zrealizowanej usługi w konkretnej instytucji szkoleniowej.

Gdzie jest ankieta?

Baza Usług Rozwojowych wysyła ankietę na konto e-mail po zakończeniu usługi szkoleniowej. Można ją również znaleźć na swoim koncie w BUR w zakładce Moje usługi / Moje zgłoszenia.

Kiedy należy wypełnić ankietę?

Ankietę należy wypełnić do 28 dni od zakończenia Usługi.

Jak zamówić bony?

Bony szkoleniowe w projekcie Kierunek Kariera Zawodowa zamawia się przez wypełnienie formularza na stronie internetowej kierunek.pociagdokariery.pl, w zakładce "Zamów bony". W projekcie Kierunek Kariera, Klient zamawia bony szkoleniowe na spotkaniu z doradcą zawodowym.

Ile zamówić bonów?

Można zamówić maksymalną ilość bonów szkoleniowych, czyli 180 bonów w KK i 337 bonów w KKZ (rekomendujemy zamawianie maksymalnej liczby bonów, ponieważ cena może ulec zmianie, lub Klient może zdecydować się na szkolenie w innej Instytucji Szkoleniowej, gdzie potrzebna będzie większa liczba bonów szkoleniowych, a w razie ich niewykorzystania proporcjonalny udział własny zostanie zwrócony).
Można też przeliczyć ile bonów będzie potrzebne do sfinansowania konkretnej usługi i odpowiednio tyle zamówić. Aby przeliczyć ile bonów szkoleniowych będzie potrzebnych na realizację szkolenia należy zapoznać się z ofertą w Bazie Usług Rozwojowych i zwrócić uwagę na cenę za godzinę szkolenia i liczbę godzin usługi. Trzeba wiedzieć, że jeden bon szkoleniowy ma wartość 15 zł.
W KK jedna godzina szkoleniowa jest rozliczana:

  1. w przypadku grupowych szkoleń językowych – 1 bonem, max. do wartości 15 zł;
  2. w przypadku indywidualnych szkoleń językowych - 3 bonami, max. do wartości 45 zł;
  3. w przypadku grupowych szkoleń informatycznych – 2 bonami, max. do wartości 30 zł;
  4. w przypadku indywidualnych szkoleń informatycznych - 3 bonami, max. do wartości 45 zł;
  5. w przypadku kursów prawa jazdy A, A2, B i B+E – 2 bonami, max. do wartości 30 zł;
  6. w przypadku szkoleń z zakresu innych kompetencji, w tym kursów prawa jazdy kat. C, C+E, C1, C1+E (z wyłączeniem zawodowych) – 3 bonami, max. do wartości 45 zł.

Usługa egzaminacyjna może zostać sfinansowana do wartości 600 zł, co oznacza możliwość rozliczenia max. 40 bonami.
W KKZ każdy bon ma również wartość 15 zł, a jedna godzina szkoleniowa jest rozliczana:

1) w przypadku usług szkoleniowych – max. 3 bonami, max. do wartości 45 zł, z wyłączeniem usług wymienionych w pkt. 3, co oznacza dla usług o wartości 1 h:

a) do 15,00 zł – rozliczanie 1 bonem;
b) od 15,01 zł – 30,00 zł – rozliczanie 2 bonami;
c) od 30,01 zł – 45,00 zł – rozliczanie 3 bonami;
d) pow. 45,00 zł – rozliczanie 3 bonami i środkami własnymi uczestnika w wysokości równej nadwyżce ponad 45,00 zł dla każdej godziny wpłacanymi bezpośrednio do usługodawcy;

2) w przypadku studiów podyplomowych – max. 2 bonami, max. do wartości 30 zł, co oznacza dla usług o wartości 1h:

a) do 15,00 zł rozliczanie 1 bonem;
b) od 15,01 zł – 30,00 zł – rozliczanie 2 bonami;
c) pow. 30,00 zł - rozliczanie 2 bonami i środkami własnymi uczestnika w wysokości równej nadwyżce ponad 30,00 zł dla każdej godziny wpłacanymi bezpośrednio do usługodawcy;

3) w przypadku kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej oraz kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej do wykonywania zawodu kierowcy – 1 bonem, max. do wartości 15 zł.

Usługa egzaminacyjna może zostać sfinansowana do wartości 1200 zł, co oznacza możliwość rozliczenia max. 80 bonami, z wyłączeniem usług potwierdzających uzyskanie kwalifikacji zarejestrowanych w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji (ZRK), dla których w karcie usługi w Bazie wskazano kod kwalifikacji zgodny z ZRK – rozliczanych bez ww. limitu kwotowego, w ramach dostępnych bonów.

Które bony zamówić?

W celu realizacji szkoleń ogólnych tj. językowych, komputerowych, z zakresu zarządzania projektami oraz prawa jazdy kat. A, A2, B, B+E, C, C1, C+E i C1+E należy zamówić bony z Projektu Kierunek Kariera.
Z kolei bony szkoleniowe na szkolenia zawodowe, kwalifikacyjne kursy zawodowe, kursy umiejętności zawodowych, kursy umożliwiające uzyskanie kwalifikacji zawodowych, studia podyplomowe, kursy prawa jazdy kat. C, C+E, D, T z uprawnieniami zawodowymi są do dyspozycji w Projekcie Kierunek Kariera Zawodowa.

Kiedy będzie umowa?

Na umowę trzeba czekać około 3 tygodnie. Gdy zostanie przygotowana zostanie wysłany e-mail z informacją o możliwości podpisania umowy z WUP Kraków. Jeśli została wybrana opcja podpisania umowy korespondencyjnie, umowa zostanie wysłana w dwóch egzemplarzach pocztą na wskazany adres. Wówczas należy podpisać oba egzemplarze wraz załącznikami i odesłać do WUP Kraków. Po podpisaniu umów przez dyrektora WUP, jeden egzemplarz zostanie odesłany do uczestnika.

Gdzie podpisać umowę?

Podczas wypełniania formularza zamówienia bonów szkoleniowych Kandydat określa miejsce zawarcia umowy na dofinansowanie usług - WUP Kraków (w Krakowie lub Nowym Sączu lub Tarnowie lub Miechowie lub Nowym Targu) albo korespondencyjnie - wtedy umowa zostanie wysłana pocztą na wskazany adres.

Kiedy można podpisać umowę?

Umowę o dofinansowanie usług można podpisać od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu.

W jakich godzinach można podpisać umowę?

Umowę można podpisać od godziny 8.00 do 16.00.

Czy można zamówić część bonów?

Tak. Nie ma obowiązku wykorzystania całości dofinansowania.

Gdzie znaleźć numer konta?

Numer konta wskazany jest umowie o dofinansowanie - paragraf 2, punkt 1.

Jaki tytuł wpłaty wpisać na przelewie?

W tytule wpłaty należy wpisać numer umowy.

Do kiedy wpłacić pieniądze?

Na wpłatę wkładu własnego uczestnik ma 14 dni roboczych od daty zawarcia umowy.

Gdzie wpłacić pieniądze?

Przelew wkładu własnego należy wykonać na konto Operatorowi Finansowemu tj. Sodexo Benefits and Rewards Services Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Kłobucka 25, 02-699 Warszawa.

Co to jest bilans?

Bilans Kariery to usługa doradztwa zawodowego, podczas której określone zostają kierunki rozwijania kompetencji i/lub podwyższania i uzupełniania kwalifikacji, które klient chce zrealizować korzystając z dofinansowania w projekcie KK i KKZ.

Gdzie jest bilans?

Po zakończonej usłudze doradczej „Bilans Kariery - informacja zwrotna” ze wskazaniem celów rozwoju edukacyjno - zawodowego zostaje przesłany e-mailem do uczestnika. W formie papierowej zostaje przekazany uczestnikowi przy podpisywaniu pierwszej umowy (osobiście, jeśli klient podpisuje umowę w siedzibie WUP lub tradycyjną pocztą, jeśli umowa podpisywana jest korespondencyjnie).

Czy można zmienić bilans?

Od 16 marca 2020 r. zgodnie z nowym regulaminem nie ma możliwości rebilansu – aktualizacji celów szkoleniowych. Uczestnik, który będzie chciał dokonać zmiany w Bilansie Kariery będzie musiał to zrobić poprzez odwołanie, w którym wskaże swoją sytuację, a także uzasadni konieczność zmiany celów szkoleniowych.

Czy można zmienić szkolenia?

Od 16 marca 2020 r. zgodnie z nowym regulaminem nie ma możliwości rebilansu – aktualizacji celów szkoleniowych. Szkolenia muszą być zgodne z zapisami bilansu kariery.

Co się stanie po przerwaniu szkolenia?

Jeśli uczestnik przerwie szkolenie z przyczyn nieusprawiedliwionych Usługa nie zostanie sfinansowana z bonów szkoleniowych. Koszty za już zrealizowane godziny szkolenia poniesie Uczestnik, kwestię tą muszą wyjaśnić strony szkolenia, tj. uczestnik i instytucja szkoleniowa.

Co się stanie w przypadku nieprzystąpienia uczestnika do egzaminu?

Usługa nie zostanie sfinansowana z bonów szkoleniowych. Koszty szkolenia oraz egzaminu poniesie Uczestnik.

Czy instytucja szkoleniowa może żądać dopłaty do szkolenia?

Tak, jeśli cena godziny Usługi przekracza założoną w projekcie wartość dofinansowania do poszczególnych kategorii szkoleń.

Ile kosztuje szkolenie?

Ceny szkoleń są widoczne w Bazie Usług Rozwojowych https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/.

Dlaczego nie można zamówić bonów?

W Projekcie Kierunek Kariera Zawodowa zamówienia bonów szkoleniowych należy dokonać do roku od ostatniego spotkania z doradcą zawodowym (zakończenia bilansu kariery). Po tym terminie zamawianie bonów zostanie zablokowane. Zgodnie z nowym regulaminem „spóźnialscy” będą mogli zamówić bony w czerwcu 2020 r. oraz w czerwcu 2021 r. W Projekcie Kierunek Kariera, klient zamawia bony na spotkaniu z doradcą zawodowym.

Gdzie szukać szkoleń?

Szkolenia są dostępne na stronie internetowej Bazy Usług Rozwojowych www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl.

Jak znaleźć szkolenie w BUR?

W celu wyszukania szkolenia dofinansowanego z Projektu KK lub KKZ należy w okienku „Jakiej usługi szukasz?” wpisać Kierunek Kariera lub Kierunek Kariera Zawodowa, wybrać odpowiednią kategorię szkoleń i zatwierdzić, następnie „Sposób finansowania” zaznaczyć „Współfinansowane z EFS” i zatwierdzić. Następnie wybrać województwo i wyszukiwaniu zaawansowanym miejscowość. Na końcu wybrać „Szukaj”.
Dokładna instrukcja „Jak zrealizować bony?” jest dostępna na stronie internetowej Projektów kierunek.pociagdokariery.pl pod przyciskiem „Dokumenty do pobrania dla uczestnika projektu…”

Gdzie jest lista instytucji, które realizują szkolenia?

Na stronie internetowej kierunek.pociagdokariery.pl. Lista instytucji z Projektu Kierunku Kariera znajduje się w zakładce pod nazwą „Szkolenia w pakiecie ogólnym realizują…”, dla Kierunku Kariera Zawodowa - „Szkolenia w pakiecie zawodowym realizują…”.

Instytucji nie ma na liście, czy można w niej zrobić szkolenie z dofinansowaniem?

Nie. Chyba, że instytucja zarejestruje się w Bazie Usług Rozwojowych i zawrze umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie na rozliczanie Usług w ramach projektu Kierunek Kariera / Kierunek Kariera Zawodowa.

Jakie są obowiązki uczestnika szkolenia?

Obowiązkiem Uczestnika Projektu jest udostępnienie Usługodawcy Kodu weryfikacyjnego, Kodu PIN oraz numeru PESEL, które są niezbędne do rezerwacji i rozliczenia Usługi. Następnie dokonanie oceny Usługi w Systemie Oceny Usług Rozwojowych w terminie 28 dni od zakończenia Usługi. W przypadku, gdy rzeczywisty koszt jednej godziny Usługi jest wyższy niż dopuszczalna maksymalna wartość Usługi rozliczanej bonami szkoleniowymi – wpłacenie tej różnicy do Usługodawcy przed rozpoczęciem Usługi. Uczestnik ma również obowiązek pokrycia na rzecz Usługodawcy kosztów godzin Usług, w których Uczestnik nie brał udziału z przyczyn nieusprawiedliwionych oraz przystąpienie do egzaminu kończącego Usługę, jeżeli dla danej Usługi był on wymagany.

Jakie są prawa uczestnika szkolenia?

Zgodnie z regulaminem projektu Uczestnik ma prawo do:

  1. udziału w procesie doradczym, którego efektem będzie indywidualny Bilans Kariery;
  2. udziału w usłudze z obszaru będącego wynikiem procesu doradczego, z wyłączeniem szkoleń zawodowych;
  3. w przypadku zgłoszonych wątpliwości – do otrzymywania informacji na każdym etapie udziału w Projekcie;
  4. samodzielnego dokonania wyboru Usługi z Bazy;
  5. zawarcia umowy z Usługodawcą, określającą prawa i obowiązki stron w czasie trwania Usługi;
  6. dostępu do swoich danych osobowych i ich poprawiania;
  7. otrzymania zaświadczenia potwierdzającego osiągnięcie zakładanych efektów uczenia;
  8. po zdaniu egzaminu - otrzymania certyfikatu;
  9. zamówienia bonów szkoleniowych w dwóch transzach (w dowolnej ilości bonów) w ramach przyznanego limitu 180 bonów, w terminie określonym w Umowie o dofinansowanie usług w ramach projektu „Kierunek Kariera”, z zastrzeżeniem zapisów § 11 ust. 7;
  10. otrzymania zwrotu wkładu własnego z tytułu niewykorzystanych bonów szkoleniowych;
  11. zwrotu od Operatora finansowego części wpłaconego wkładu własnego w przypadku, gdy cena godziny Usługi rozwojowej była niższa niż jej przyjęta dopuszczalna wartość określona w § 7 ust. 4

Czy w KKZ mogę kontynuować język obcy z KK?

Nie. W Projekcie Kierunek Kariera Zawodowa można realizować naukę języka obcego zawodowego branżowego / specjalistycznego.

Czy w KKZ mogę zrobić kwalifikację po kursie prawa jazdy zrealizowanym w KK?

Uczestnicy, którzy mieli wskazane w szkoleniach ogólnych KK kategorię C, CE nie mogą robić kwalifikacji na przewóz rzeczy w KKZ, jak również nie mogą realizować kursów z zakresu ADR, HDS.

Ile szkoleń można zrobić?

Nie ma określonej liczby szkoleń, tyle na ile wystarczy dofinansowania.

Co z niewykorzystanymi bonami?

Podlegają one rozliczeniu na wniosek Uczestnika lub po upływie ich ważności, czyli 18 miesięcy od podpisania umowy o dofinansowanie usług, wówczas wkład własny za niewykorzystane bony szkoleniowe wróci na konto bankowe Uczestnika.

Czy można opłacić część szkolenia bonami?

Tak, pod warunkiem osiągnięcia założonych efektów uczenia przez Uczestnika Usługi i zakończenia tej Usługi w terminie nie późniejszym niż upływ ważności bonów. Wówczas rozliczenie przez Operatora finansowego dotyczy ilości godzin, za które Uczestnik przekazał Usługodawcy odpowiednią ilość bonów. Pozostałą część kosztów Usługi Uczestnik pokrywa z własnych środków.

Czy trzeba zrobić wszystkie szkolenia z bilansu?

Nie. W bilansie kariery jest zawarty wachlarz możliwości rozwoju, od klienta zależy czy skorzysta z dofinansowania na np. jedno czy cztery szkolenia.

Co się stanie gdy nie zrealizuje się żadnego szkolenia?

Nie ma żadnych konsekwencji do czasu zapisania się na usługę szkoleniową. Z kolei przerwanie szkolenia wiąże się z poniesieniem kosztów Usługi.

Czy można otrzymać zwrot wkładu własnego?

Tak. Trzeba skontaktować się z Operatorem finansowym – firmą Sodexo: Kierunek Kariera nr tel. 22 34 67 505, Kierunek Kariera Zawodowa nr tel. 22 34 67 515 lub napisać e-mail: tbok.kk@sodexo.com.

Do kiedy trwa umowa?

Umowa obowiązuje końca 2025 r., do tego terminu uczestnik zobowiązuje się do poddania się ewaluacji oraz kontroli i audytowi, mającymi na celu weryfikację prawdziwości danych zawartych w składanych dokumentach oraz udziału w Projekcie.

Czy można zmienić kierunki szkoleń wymienione w umowie?

Tak, jeśli na skutek pozytywnie rozpatrzonego odwołania, klient zaktualizuje cele szkoleniowe wówczas zostanie sporządzony aneks do umowy.

Jaki jest czas na realizację szkoleń?

Na realizację szkoleń uczestnik ma 18 miesięcy od daty zawarcia pierwszej umowy.

Czy można skorzystać z dofinansowania drugi raz?

Nie. Uczestnik może być zakwalifikowany do Projektu KK i KKZ tylko jeden raz.

Gdzie można uzyskać pomoc?

Pomoc można uzyskać w siedzibach WUP Kraków, telefonicznie lub skontaktować się poprze e-mail:

  • Kraków, pl. Na Stawach 1, pok. 102, tel. 12 61 98 409, 12 61 98 459, mail: kariera@wup-krakow.pl;
  • Tarnów, al. Solidarności 5-9, pok.135, tel. 14 62 69 940, mail: centrum.tarnow@wup-krakow.pl;
  • Nowy Sącz, ul. Węgierska 146, II piętro, pok. 211, tel. 18 442 94 90, 442 94 32, 442 91 25, mail: centrum.nowysacz@wup-krakow.pl;
  • Miechów - ul. Sienkiewicza 25, 32-200 Miechów, budynek UM, pokój nr 13 (parter), tel. 737 196 932;
  • Nowy Targ - al. Tysiąclecia 35, 34-400 Nowy Targ, pokój 212, II piętro, tel. 727 793 756.

Czy firma może wymagać kaucji za szkolenie?

Może. Szczegółowe warunki świadczenia usługi ustala uczestnik z instytucją szkoleniową, mają one być zgodne z obowiązującymi przepisami. Uczestnik sam decyduje z jakiej oferty skorzysta.

Czy trzeba dopłacać w firmie do szkolenia?

Tak, jeśli cena szkolenia przekracza wartość bonów szkoleniowych oraz w przypadku gdy cena godziny Usługi przekracza założoną wartość. Uczestnik dopłaca tę część należności Usługodawcy bezpośrednio przed rozpoczęciem Usługi w formie zaliczki.

Kto to jest broker?

Broker to pracownik WUP, który udziela wsparcia uczestnikom projektu .

Czym się zajmuje broker?

Broker udziela informacji o Projektach Uczestnikom oraz osobom zainteresowanym. Pomaga w obsłudze strony internetowej kierunek.pociagdokariery.pl, udzielanie wsparcia dotyczącego korzystania z BUR, udzielanie wsparcia przy wyborze firmy szkoleniowej poprzez przedstawienie zestawu instytucji szkoleniowych. Pośredniczy w podpisaniu umowy o dofinansowanie usług.

Jak skorzystać z pomocy brokera?

Z pomocy brokera można korzystać osobiście w biurach obsługi klienta, poprzez kontakt e-mail oraz telefonicznie.

Gdzie są biura brokerów?

Brokerzy pracują w następujących miejscach:

  • Kraków, pl. Na Stawach 1, pok. 102, tel. 12 61 98 409, 12 61 98 459, mail: kariera@wup-krakow.pl;
  • Tarnów, al. Solidarności 5-9, pok.135, tel. 14 62 69 940, mail: centrum.tarnow@wup-krakow.pl;
  • Nowy Sącz, ul. Węgierska 146, II piętro, pok. 211, tel. 18 442 94 90, 442 94 32, 442 91 25, mail: centrum.nowysacz@wup-krakow.pl;
  • Miechów - ul. Sienkiewicza 25, 32-200 Miechów, budynek UM, pokój nr 13 (parter), tel. 737 196 932;
  • Nowy Targ - al. Tysiąclecia 35, 34-400 Nowy Targ, pokój 212, II piętro, tel. 727 793 756.

Ile jest czasu na zamówienie bonów?

W Projekcie Kierunek Kariera Zawodowa na zamówienie bonów szkoleniowych jest rok czasu od spotkania z doradcą zawodowym.

Co w przypadku, gdy minął termin zamawiania bonów?

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie zakłada, że w czerwcu 2020 r. oraz w czerwcu 2021 r. będzie możliwość zamówienia bonów dla Uczestników, którzy nie złożyli pierwszego zamówienia w terminie. Osoby, które podpisały umowę w KK lub KKZ mogą również domówić bony w tych terminach, ale trzeba pamiętać, że bony ważne są 18 miesięcy podpisania pierwszej umowy o dofinansowanie usług.

Kiedy mogę zapisać się na szkolenie?

Na szkolenie można zapisać się po otrzymaniu wiadomości e-mail od Operatora finansowego – Sodexo z informacją, że wkład własny uczestnika został zaksięgowany i bony szkoleniowe zostały przyznane.

W jakiej sytuacji należy zamówić bony samodzielnie?

W Projekcie Kierunek Kariera uczestnik zamawia bony szkoleniowe podczas ostatniego spotkania z doradcą zawodowym , w przypadku niezamówienia całej puli bonów, klient może sam domówić bony. W Projekcie Kierunek Kariera Zawodowa Uczestnik sam zamawia bony szkoleniowe za pośrednictwem strony kierunek.pociagdokariery.pl.

Ile jest czasu na domówienie bonów?

Klient, który przed 16.03.2020 r. złożył zamówienie bonów w KK oraz KKZ ma możliwość domówienia bonów do czasu ważności bonów szkoleniowych pierwszej umowy.
Klient, który przed 16.03.2020 r. złożył zamówienie bonów lecz nie podpisał umowy, ma możliwość złożenia drugiego zamówienia bonów bezterminowo.
Klient, który pierwsze zamówienie bonów szkoleniowych złożył po 16.03.2020 r., uzupełniające zamówienie bonów będzie mógł złożyć maksymalnie w terminie do 6 miesięcy od złożenia pierwszego zamówienia.

Jak długo są ważne bony szkoleniowe ?

Jeżeli została podpisana pierwsza umowa to ważność bonów zostaje z niej przeniesiona, czyli 18 miesięcy od podpisania pierwszej umowy. Z kolei jeżeli przygotowana pierwsza umowa nie została przez klienta podpisana to druga umowa jest ważna 18 miesięcy od dnia jej zawarcia.

Co w przypadku, gdy instytucja szkoleniowa nie ma umowy z WUP?

Nie ma możliwości opłacenia szkolenia w tej Instytucji Szkoleniowej bonami szkoleniowymi.

Jaki dokument musi posiadać osoba z niepełnosprawnością?

Na spotkaniu z doradcą zawodowym osoba z niepełnosprawnością musi posiadać dokument potwierdzający niepełnosprawność czyli: orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie o niezdolności do pracy lub inne równoważne orzeczenia (KRUS, służby mundurowe itd.), w przypadku osoby z zaburzeniami psychicznymi dokument potwierdzający stan zdrowia wydany przez lekarza, np. orzeczenie o stanie zdrowia lub opinii.

Czy cudzoziemcy mogą korzystać z projektu?

Tak, ale muszą posiadać zezwolenie na pobyt lub wizę, upoważniające do pobytu i podjęcia pracy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Kandydat musi posługiwać się językiem polskim w stopniu umożliwianym swobodna konwersację i wypełnienie ze zrozumieniem dokumentacji.

Dla nowych osób:

Jak zgłosić się do projektu?

Zgłoszenie do Projektu następuje przez wypełnienie formularza on-line za pośrednictwem strony internetowej kierunek.pociagdokariery.pl. Należy kliknąć w zakładkę „Zgłoś się” i wypełnić formularz zgłoszeniowy, po jego wypełnieniu trzeba wybrać doradcę zawodowego, termin spotkania i w wybranym terminie zgłosić się na usługę doradczą.

Jakie warunki trzeba spełniać, aby stać się uczestnikiem projektu?

 Kandydat musi być osobą pracują lub prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą i nie zatrudniającą pracowników albo być rolnikiem, tj. opłacać składki w KRUS i poświęcać czas na prowadzenie gospodarstwa rolnego. Kandydat musi mieć powyżej 25 lat i wykształcenie co najwyżej na poziomie ukończonego liceum lub technikum (łącznie z maturą) lub jeśli ma powyżej 50 lat - wykształcenie dowolne. Kolejnym kryterium jest związek z Małopolską. Kandydat musi mieszkać w Małopolsce lub uczyć się tu, lub pracować. Osoby z niepełnosprawnościami nie muszą być osobami pracującymi i mogą posiadać dowolne wykształcenie.

Czy osoby z wyższym wykształceniem mogą wziąć udział w projekcie?

Do Projektu KK i KKZ mogą przystąpić osoby, które mają wyższe wykształcenie tylko w przypadku, gdy mają więcej niż 50 lat lub są osobami z niepełnosprawnością.

Dlaczego osoby z wyższym wykształceniem nie mogą wziąć udział w projekcie?

Projekt jest adresowany do osób z niskimi kwalifikacjami.

Czym się różni KK od KKZ?

W Projekcie KK można realizować szkolenia o charakterze ogólnym, przydatne w życiu codziennym, niezależnie od wykonywanego zawodu, z kolei w KKZ - szkolenia zawodowe.

Jak umówić się na spotkanie z doradcą?

Aby umówić się na spotkanie z doradcą zawodowym należy wypełnić formularz on-line za pośrednictwem strony internetowej kierunek.pociagdokariery.pl, kliknąć w zakładkę „Zgłoś się” i wypełnić formularz zgłoszeniowy, po jego wypełnieniu trzeba wybrać doradcę zawodowego, termin spotkania i w wybranym terminie udać się na usługę doradczą.

Czy spotkanie z doradcą jest obowiązkowe?

Tak, spotkanie jest obowiązkowe.

Gdzie można się spotkać z doradcą?

Doradcy zawodowi pracują są dostępni w siedzibach WUP w Krakowie, Tarnowie i Nowym Sączu oraz prowadzą dyżury lokalne w wielu miejscowościach na terenie całej Małopolski. Dokładna informacja dostępna jest na stronie kierunek.pociagdokariery.pl pod przyciskiem „Nasze dyżury w Małopolsce”. Dotyczy to usług stacjonarnych.

Jakie są terminy spotkań z doradcami?

Termin spotkania wybiera się podczas zgłaszania do projektu, czas oczekiwania na spotkanie z doradcą może wynosić kilka dni.

Czy szkolenie można opłacić w całości bonami?

To zależy od tego ile kosztuje usługa szkoleniowa. Do Projektów KK i KKZ należy wpłacić wkład własny w wysokości 15% zamówionych bonów. Maksymalnie dofinansowanie razem z wkładem własnym w KK wynosi 2700,00 zł, a w KKZ 5055,00 zł.

Ile bonów można otrzymać?

W projekcie Kierunek Kariera - 180 bonów szkoleniowych, w Kierunek Kariera Zawodowa - 337.

Co to są bony szkoleniowe?

Jest to forma w jakiej przyznawane jest dofinansowanie. Można z ich pomocą opłacać usługi rozwojowe. Każdy bon ma wartość 15 zł.

Kiedy będzie rekrutacja dla osób poniżej 25 roku życia?

Trwają prace nad uruchomieniem projektu adresowanego do osób w wieku 18-25 lat. Na ten moment rekrutacja dla młodych nie jest dostępna w KK i KKZ. Należy śledzić stronę kierunek.pociagdokariery.pl, gdzie wszystkie informacje są na bieżąco podawane.

Czy trzeba być osobą pracującą, aby przystąpić do projektu?

Tak, z tego wymogu są wyłączone tylko osoby z niepełnosprawnościami.

Kto to jest osoba pracująca?

To osoba zatrudniona na umowę o pracę, na podstawie wyboru, mianowania, powołania lub spółdzielczej umowy o pracę – w rozumieniu Kodeksu pracy, a także na umowę zlecenie lub umowę o dzieło. Jest to również osoba prowadząca wyłącznie jednoosobową działalność gospodarczą (jest właścicielem firmy), wpisaną do rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub zagranicznych ogólnodostępnych w Internecie baz danych o działalności gospodarczej i nie zatrudniającą pracowników lub jest rolnikiem, tj., opłaca składki w KRUS i poświęca czas na prowadzenie gospodarstwa rolnego, nawet jeżeli nie zrealizowała żadnej sprzedaży lub usług i nic nie wyprodukowała.

Czy osoba niepełnosprawna musi pracować?

Może pracować, ale nie musi.

Czy osoba niepełnosprawna może mieć poniżej 50 lat i wyższe wykształcenie?

Tak.

Czy osoba niepełnosprawna, aby przystąpić do projektu musi mieć jedynie skończone 25 lat?

Nie. Musi być związana z województwem małopolskim oraz w przypadku osób, które ukończyły 65 lat dodatkowo musi być osobą pracującą.

Czy trzeba mieć konto e-mail?

Tak. Konto e-mail jest niezbędne w realizacji projektów.

Gdzie można uzyskać informacje o projekcie?

Wszelkie informacje o projekcie są dostępne na stronie internetowej kierunek.pociagdokariery.pl oraz w siedzibach Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie.

Co to jest bilans kariery?

Bilans Kariery to usługa doradztwa zawodowego, podczas której określone zostają kierunki rozwijania kompetencji i/lub podwyższania i uzupełniania kwalifikacji, które klient chce zrealizować korzystając z dofinansowania w projekcie KK i KKZ.

Jak przebiega bilans kariery?

Bilans Kariery może być podstawowy lub pogłębiony. O wyborze rodzaju decyduje doradca zawodowy po rozmowie z klientem. W przypadku Bilansu podstawowego jest to jedno spotkanie, podczas którego zebrane zostają informacje dot. dotychczasowego doświadczeń edukacyjno – zawodowych klienta. Adresowany jest do osób, które mają sprecyzowane cele edukacyjno-zawodowe, spójne z planami zawodowymi . Z kolei pogłębiony Bilans Kariery jest adresowany do Uczestników, którzy chcą rozpoznać swoje umiejętności, zidentyfikować kompetencje, ich cele edukacyjno-zawodowe nie są spójne z planami zawodowymi. Jest to proces obejmujący analizę dotychczasowych doświadczeń edukacyjno-zawodowych, rozpoznanie umiejętności i kompetencji oraz zainteresowań w celu przygotowania planu rozwoju, w tym potwierdzania kompetencji i uzyskiwania kwalifikacji. Bilans pogłębiony obejmuje 2 – 5 spotkań w formie indywidualnej i/lub grupowej w zależności od potrzeb klienta.

Co to jest operator finansowy?

Operator finansowy - Sodexo Benefits and Rewards Services Polska Sp. z o.o. to przedsiębiorstwo, które na zlecenie WUP Kraków świadczy usługi emisji, dystrybucji, rozliczania elektronicznych bonów szkoleniowych.

Czy dane są bezpieczne?

Tak, ponieważ przy przetwarzaniu danych osobowych WUP Kraków przestrzega przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1). Dane osobowe Uczestnika mogą być przetwarzane przez WUP Kraków wyłącznie w celach związanych z realizacją Projektu, w tym także ewaluacji, monitoringu, kontroli i sprawozdawczości.

Ile jest czasu na podpisanie umowy?

Umowę można podpisać w ciągu 3 miesięcy od daty złożenia zamówienia. Po tym terminie zostanie wygaszona..